Türkiye-İtalya arasında 10 bininci Ro-Ro gemisi yola çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye ve İtalya arasındaki onuncu Ro-Ro nakliye töreniyle konuştu. Ephesus Seaways, geminin tarih boyunca İtalya, Uraologlu’daki Trieste Limanı’na, coğrafi ve kültürel olarak Asya, Avrupa ve Afrika kıtaları, eski medeniyetler ve ulaşım koridorları’na gönderileceğini söyledi.
“Uluslararası denizcinin geleceğini şekillendiriyoruz”
Bakan Uraloğlu, Akdeniz Havzası ve Karadeniz Havzası’nda, tarihte her zaman önemli olan İstanbul ve Çanakkale Boğazı’nın kontrolünü elinde tuttuğunu ve Karadeniz’in arka planındaki ülkelerin uluslararası ticari faaliyetleri açısından önemli bir rol oynadığını söyledi. Uraloğlu şunları söyledi: “Tüm ulaşım yöntemlerini düşündüğümüzde, ülkenin karayolu, demiryolu ve denizcilik noktasında ne kadar stratejik olduğunu görebiliriz ve bir köprü olduğunu söyledi.
Uraloğlu, Avrupa’da üç deniz açan stratejik önemi, denizde anadolu’nun karasal taşımacılığıyla altını çizdi ve Anadolu’nun karasal taşımacılığıyla Avrupa’ya yayıldı. Dedi.
“En iyi 10 arasında yerimizi almak için durmadan çalışıyoruz”
2024 yılında dünya yük taşımacılığının % 88’inin küresel deniz taşımacılığı ile yapıldığını ve yüzde 2,4 artışla 12.6 milyar tona ulaştığını beyan ederek, Bakan Uraloğlu sözlerini aşağıdaki gibi sürdürdü:
“Bu rakamlar, denizcinin küresel ticaretin omurgası olduğunu gösteriyor. Denizcilik sadece küresel ticaretin kalbi değil, aynı zamanda küresel ticaretin en stratejik limanıdır. Filomuz, yüzde 2 bin 154’ten oluşan dünyada Ton’a ulaşan onbirinci yere ulaştık.
“Kapılarımızda teslim edilen konteyner miktarı yüzde 443 arttı”
Bugün Uraloğlu, Türkiye’nin dış ticaret taşımacılığının % 86’sının denizcilik tarafından gerçekleştirildiğini vurguladı ve şunları söyledi: “2002’den bu yana limanlarımızda yönetilen yük miktarı yüzde 180 arttı, konteyner miktarı yüzde 443 arttı. TEU’ya ulaştı.” Dedi.
Küresel arenada Türkiye’nin deniz gücünü alan dünyanın ilk 100 limanı arasında konteyner Uraloğlu, Tekirdağ, Amçli, Kocaeli ve Mersin’in Porto’si şunları söyledi: “Bir kez daha,” bir kez daha, limanlarımızdaki el miktarı, önceki yılın aynı dönemine göre arttı.
RO-RRO taşımacılığı, en işlevsel nakliye türlerinden biridir.
RO-RRO taşımacılığının en işlevsel toplama türlerinden biri olduğunu vurgulayarak Uraloğlu, “Ülkemizin coğrafi konumu, bu tür ulaşımı uluslararası ulaşım için yeni yollar ve yollar sunan bir avantaja dönüştürdü. Coğrafyasında daha çekici hale getirdi”. Dedi.
“Yüzde 50 kapasiteye sahip yeni hatlarda veya mevcut hatlarda kullanılacak gemilere destek sağlıyoruz”
Avrupa Birliği’nin Marco Polo I-II programları, kısa süre içinde deniz taşımacılığının önemi ve finansman olan RO-rro sektörü, Avrupa’daki sektörü ve yakın coğrafya Uraloğlu’yu güçlendirdi: Bildirgede aşağıdaki açıklamaları teyit etti:
“Türkiye gibi, ro-ro hatlarımızı da bu teşvikleri kullanarak maksimum ölçüde genişletiyoruz, kombine ulaşımla sunulan fırsatları kullanıyoruz. Bakanlığımızdan RO-ro taşımacılığını geliştirmek için başka önemli adımlar atıyoruz. 50 kapasiteye sahip kapılar veya mevcut çizgiler arasında RO-DRO/RO-PAX gemileri ile açılacak yeni çizgilerde kullanılacak gemilere destek sağlıyoruz.”
“Türkçe Tavuk Gemilerinin ekipmanı için yükleme birimi başına 20 ABD Doları Destekliyoruz”
Uraologlu, bu bağlamda, düzenli uçuşlar üreten Türk bayrağının ro-dero gemilerinin ekipmanı, geminin seyahat ettiği her 10 denizci bin için yükleme birimleri başına 2 dolar; Türk bayrağının ROX gemileri, yükleme birimi başına 20 dolarlık bir ekipman için 20 dolarlık bir ekipman için 20 deniz miline ulaşan, RO-ROX Ships ve RO-Pax tarafından da fayda sağlayan RO-Pax tarafından, yükleme birimi başına 3 $ ‘lık 3 $’ lık her 10 deniz milinin ekipmanını donattı.
“Taşıma birimi, sürüş ve römork desteği ile 25 milyon pound ile teşviklerimiz var”
Bir kez daha, bu teşviklerin somut bir örneği olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Altyapı Bakanlığı’nın yaklaşık 25 milyon pound, yaklaşık 12 milyon pound, yaklaşık 25 milyon pound yatırım yapan satır operatörü için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın desteğiyle 280 Deniz Mili (Fransa) Izmir-ASSTE Hattı (Fransa). devletten ve sektörümüzün uluslararası ticarette küresel rekabet gücünü artırır.
“Ro-ro hatlarımızda 706 bin 387 araç taşıdık”
Akdeniz ve Karadeniz’e bağlı ro-ro hatları olan Uraoglu, karayolu taşımacılığına alternatif yollar sunar, hem maliyetleri azaltır hem de ulaşımın ekolojik bir anlayışını güçlendirir, sözlerini aşağıdaki gibi ifade etti:
“Bugün, Türkiye’den Avrupa’ya; Tuzla, Yalova, Mersin, Çeşme, Ambarli, Tekiralt, Gembi ve Kocaeli, toplam 18 ro-r-ries’e sahiptir.
Avrupa hatlarındaki bu araçların yüzde 69’u, Akdeniz’de yüzde 15,5, Karadeniz’in yüzde 15,2’si, upraologu’nun “karayolu taşımacılığından aktardığımız yaklaşık 1 milyon araç. Sadece çevrenin konusuna değil, aynı zamanda trafik, taşıma, yaşam ve mülkiyet güvenliğine çok ciddi bir katkı” olduğunu vurguladı. Dedi.
Bakan Uraloğlu, Avrupa taşımacılığının yüzde 68’inin İtalyan hattında gerçekleştiğini söyledi ve şunları söyledi: “2025 yılının ilk dört ayında uluslararası ro-ro-ro’daki Ro-ro hatlarında taşınan araç sayısı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla % 8.
“DFDS ajanı tarafından yapılan 22 farklı gemi, 7 milyon 914 bin 394 ton yük kapılarımızda”
Uraloğlu, Ro-ro Türkiye-İtalya hattında önemli bir rol oynayan DFDS Denizcicik ve Taşimacık A.Sh.’ye özel bir parantez açtı. Dedi. DFD sayısının 409 bin 529’unun yüzde 58’ine karşılık gelen 706 bin 387 araç taşıdı, DFD sayısının dedi.
Stratejik Puanlar gibi stratejik noktalar olarak Pendik Limanı, Yalova, Mersin, Marmara Eroğlisi, Alsancak ve Haydarpaşa’nın Uraloglu, Uraloglu. Uraoglu, bu rakamlar, DFDS’NIN Türkiye liderlerinin, açıklanan katkıların deniz taşımacılığında konumu. “Bugün, bugün burada gerçekleşecek olan DFD ile Türkiye ve İtalya arasındaki onuncu binde bir RO-DRO nakliyesi, bu çizginin gücünü ve ülkelerimiz arasındaki ticari köprünün gücünü ortaya koyuyor.” dedi.
“Hedefimiz Luna bayrağımızı uluslararası sularda yüzmektir”
Türkiye ve İtalya arasındaki Ro-Dro sevkiyatının 10 binde biri sadece bir dönüm noktası değil, aynı zamanda gelecekteki hedefleri de başlangıçta, Uraloğlu şunları açıkladı: “Amacımız, uluslararası sularda ay bayrağımızı yüzmek, denizcilik sektörümüzü dünyanın liderleri arasında getirmek ve küresel ticaretteki rolünü güçlendirmektir.” Bir açıklama yaptı.