Güncel Haberler

Güney Kore’de düşen uçakla ilgili büyük sır! Pilotlar geçen sefer ne hakkında konuştu? Kara kutunun sırrı çözüldü…

Güney Kore, kendi topraklarında meydana gelen en kötü uçak kazasında hayatını kaybeden 179 kişinin yasını tutuyor. Şimdi ise en önemli tartışma konusu kazaya yol açan sebeplerdir. Uçaktan çıkarılan iki kara kutuyla ilgili soruşturmalar sürüyor. Uçağın kara kutuları, araştırmacıların pilotların en son iletişimlerini dinlemesine olanak tanıyacak. Ancak uçuş veri kayıt cihazının “eksik bir halkayla birlikte bulunduğu” iddia edildi. Cihazdaki beklenmedik hasar, Güney Kore topraklarındaki en kötü havacılık felaketinin temeline inme çabalarını uzatabilir.

Güney Koreli müfettişler, uçaktaki 181 kişiden ikisi dışında tamamının ölümüne yol açan Jeju Air uçağı kazasının nedenini hâlâ araştırıyor.

Uzmanlar, uçaktan alınan iki “kara kutudan” birinden veri çıkarmayı başardı.

İNİŞ TAKIMI YERLEŞTİRİLMEDİ, NE?

Ülkenin Sivil Havacılık Bakan Yardımcısı Joo Jong-wan, Boeing 737-800 uçağının kokpit ses kayıt cihazından ilk verilerin alındığını ve içeriklerin ses formatına dönüştürüldüğünü söyledi.

Yetkililer, ses kayıt cihazının, uçuş veri kayıt cihazını içeren ikinci bir kara kutuyla birlikte, pilotun uçağın iniş takımları açılamadıktan sonra iniş girişimi hakkında önemli ipuçları sağlayacağını umuyor.

UÇAK ATEŞ TOPUNA DÖNÜŞTÜ

Tayland’dan dönüş uçuşu yapan, 175 yolcu ve 6 mürettebatı bulunan uçağın, ülkenin güneybatısındaki Muan Uluslararası Havalimanı’ndaki piste yüzüstü inmesi üzerine kokpitten alarm verildi.

Uçak pistte hızla ilerlerken bariyerlere çarptı ve alev aldı.

Uçaktaki herkes öldü, uçağın arka tarafındaki yanan enkazdan yalnızca iki uçuş görevlisi çıkarıldı.

VERİLER EKSİK

NTV’de yer alan habere göre; Joo, “Kokpit ses kayıt cihazının ilk çıkarılması zaten tamamlandı. Bu ön verilere dayanarak onu ses formatına dönüştürmeye başlamayı planlıyoruz” dedi. dedi.

Uçağın kara kutuları, araştırmacıların pilotlardan gelen en son iletişimleri dinlemesine olanak sağlayacak.

Ancak uçuş veri kayıt cihazının “eksik bir halkayla birlikte bulunduğu” iddia edildi.

OLAYIN NEDENİNİ BELİRTME ÇALIŞMALARI UZAYABİLİR

Yetkililerin ses kayıt cihazı verilerini dönüştürmesinin ne kadar süreceği henüz belli olmasa da, uçuş veri kayıt cihazının hasar görmesi, Güney Kore topraklarındaki en kötü havacılık felaketinin temeline inme çabalarını uzatabilir.

Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, uçağın uçuş veri kaydedicisinin analiz için ABD’ye gönderileceğini duyurdu.

Kara kutular genellikle bir uçağın kuyruğunda bulunur (deneyimler, bir çarpışmada kuyruğun en az hasara uğradığını göstermektedir) ve yüksek hızlı çarpışmalara ve yangınlara dayanacak şekilde tasarlanmıştır.
Bu içerik Taner Şahin tarafından yayınlanmıştır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu